Over supermagneten

Team

Wat in 2003 als een eenmansbedrijfje begon, is vandaag de dag een florerend bedrijf met rond vijftig medewerkers en medewerksters. Onze klantendienst ondersteunt u in de talen Duits, Engels, Frans en Italiaans. Meer informatie

Partners

Ons succes is ook te danken aan de goede en jarenlange samenwerking met onze betrouwbare partners. Meer informatie

Geschichte

Van de online plaatsing van de eerste klantentoepassing tot en met de verzending van de miljoenste bestelling - hier leest u alles over de geschiedenis van supermagnete. Meer informatie

Begin

Het begon allemaal in de USA en met slechte online koopervaringen van een ingenieur informatica. Meer informatie

Onze partners

Murghof verzendteam
Medewerkers van de sociale werkplaats Murghof in Frauenfeld (Zwitserland) zorgen voor de opslag en verzending van onze magneten.
Elk paket wordt zeer zorgvuldig ingepakt en de inhoud twee maal gecontroleerd.
Het verheugt ons, in de werkplaats Mughof een betrouwbare en servicegerichte partner voor deze belangrijke taak te hebben gevonden.
Onze klanten binnen en buiten de EU beleveren wij vanaf ons uitleveringsmagazijn Gottmadingen via DHL/Deutsche Post World Net. Alle pakketten worden tegen handtekening uitgeleverd.
Onze Zwitserse klanten beleveren wij via de Zwitserse post.
Voor het transport en de douanehandelingen vertrouwen wij op de Lamprecht Transport AG als onze partner.

Onze geschiedenis

januari 2003 www.supermagnete.ch start online.
...
november 2016 Op "Black Magnetic Friday" verwerken wij 1479 bestellingen.
november 2016 Meer dan 20 000 Bestellungen worden binnen een maand afgewikkeld.
oktober 2017 Webcraft heeft ondertussen 50 medewerkers.
oktober 2017 We hebben sinds de bedrijfsoprichting 1.5 miljoen bestellingen afgewikkeld.
januari 2018 De webwinkel https://www.supermagnete.ch is sinds 15 jaar online.

Onze begintijd

Alles begon in 2001, toen ik meer per toeval via een webshop in de USA een paar neodymium magneten kocht en deze onder al mijn vrienden en bekenden zonder uitzondering voor grote verbluffing zorgden. Zo sterke magneten had nog niemand gezien.
Toen het vervolgens eind 2002 tijd voor een beroepsmatige heroriëntering was, besloot ik om een webshop te programmeren om deze magneten te kunnen verkopen. Als ingenieur informatica had ik al veel via het web ingekocht en een hoop niet-functionerende webshops en bedrijfsprocessen beleefd.
De kans een bestelling succesvol op te geven en uiteindelijk binnen de beloofde tijd precies datgene wat men besteld had te krijgen lag toendertijd bij ongeveer 50%. Op aanvragen per e-mail kreeg men dikwijls standaard voorbereide, onbevredigende antwoorden (als men überhaupt al een antwoord kreeg) en vaak was telefonisch niemand bereikbaar. Levertijden werden zelden gerespecteerd, producten waren plotseling toch niet op voorraad, bestellingen gingen 'verloren' enz. Ik nam me voor om de zelf beleefde fouten te vermijden, de website en het koopproces eenvoudig te houden en principieel alle e-mails binnen een paar uur te beantwoorden.
Intussen is ons team snel gegroeid, maar we zijn steeds trouw gebleven aan onze doelstellingen: een eenvoudige en gebruiksvriendelijke website en een voorbeeldige klantendienst.
Nu, een berg overuren en meer dan 1,5 miljoen bestellingen later, lijken de talrijke positieve reacties van onze klanten ons te bevestigen, dat we op de goede weg zijn.
Uw Matthias Ackermann, eigenaar